mandag 2. februar 2015

Ønske om snowboard-genser.

Jeg hadde flere ganger snakket om at barnebarnet på 8 år skulle få ny ullgenser hos bestemor. Den han fikk i 2013 var blitt for liten til han, så en ny var det bruk for. Det som han er litt opptatt av er at den ikke må bli for varm, så ensfarget Smart eventuelt mønsterstrikket Sisu var aktuelle garnalternativer.
 
 
En dag låg det noen gamle strikkehefter på salongbordet og han bladde gjennom dem for å se om det var noe stilig der. Valget falt på genseren på bildet over, et sterkt ønske var at han måtte få strikkeluen også. Heftet har nr. 1002 barn fra Sandnes Garn. Denne er strikket i Smart og med bol i Easy på pinne nr. 8. Det var ikke aktuelt, så jeg tilpasset modellen til kun Smart. Hette på strikkeplagg synes jeg er mer i veien enn til nytte, så den vart byttet ut med krage og glidelås.
 
 
For å bevare illusjonen om at dette er en vest med genser inni, strikket jeg en ekstra brun lav halskant som ligger utenpå den med striper. Guten har ventet på at genseren skal bli ferdig og har gjerne sjekket strikkekorgen for å se hvor langt jeg hadde kommet? Gleden var derfor stor i dag tidlig da han kunne prøve den ferdige genseren. 
 
Så nå mangler han bare nok snø til å få brukt snowboardet, for "då trenge eg genseren, bestemor".  Om det ikke blir før så har vi både vinterferie og påskeferie i vente.
Og strikkeluen? Den har jeg på pinnene no.
 
 

6 kommentarer:

  1. Denne genseren ble barsk og "gutaktig" -- du har fått den flott til!

    SvarSlett
  2. Veldig fin genser dette, kan sjå på gutten kor fornøgd han er ;) Og det har han all grunn til! Er enig at hette er bare i vegen, fin hals du har laga.
    Tusen takk for fine ord på bloggen min :)

    SvarSlett
  3. For ein kjempekul gensar du har strikka. Og heldig bestemorgut som får den. Ser ut som ein fornøgd gut :) Syns halsen på gensaren var veldig flott.

    SvarSlett
  4. Genseren er knallfin i fargene, og med forandringene du gjorde på mønsteret fikk du en skikkelig FLOTT genser. Og når poden kler fargene så godt, kan det jo ikke bli bedre ;)

    SvarSlett
  5. Flott genser. Forandringene gjorde den ennå finere enn orginalen.

    SvarSlett
  6. Det ble en skikkelig fin guttegenser, virkelig flott! Kjekk gutt også, og så morsomt at han valgte den ut selv, da vet du at den vil bli satt pris på :) Likte endringene du har gjort, det ble bra!

    SvarSlett